Aluminium Laadbakken


HENSCHEL ENGINEERING AUTOMOTIVE   In aanvulling op de stalen 3 zijdige kippers, produceren wij ook laadbakken volledig in aluminium.

Deze aluminium laadbakken gaan dankzij de duurzaamheid van aluminium erg lang mee, en kunnen eventueel door de aanpasbare geschroefde onderconstructie meeverhuizen naar een ander voertuig. Ook is de constructie dankzij het gebruik van aluminium licht van gewicht.

Aluminium Open Laadbak

Onderbouw:

Het hulpframe bestaat uit geeloxeerde Aluminium- langsdragers. De langsdragers zijn met de dwarsdragers verbonden dmv een klemmechanisme. De bevestigingsconsoles voor de verbinding van het frame aan het chassis van het voertuig zijn geschroefd of worden los geleverd  en kunnen ter plaatse in de langsdragers worden geboord.

Opbouw:

De bordwanden zijn 25 mm dikke, geeloxeerde aluminium profielen , en hebben een hoogte van 400mm. De voorwand word met stevige houders aan het laadbakframe bevestigt. De bordwandsluitingen zijn standaard van kinnegrip. Optioneel zijn de laadbakken ook met tussenrongen leverbaar. De achterklep is voorzien van een opklapbare opstap. Bevestigingshaken volgens UVV/VGB zijn in het laadbakkader verzonken. Alle laadbakken langer als 4600 mm lengte krijgen standaard tussenrongen. Optioneel is een cabinebescherming met geïntegreerde ladderdrager beschikbaar.

Bodem:

De Bodemplaat is van betonplex afkomstig uit Duitsland of Finland . De platen worden met de constructie verschroefd, waarna de zijkant wordt afgekit. De dikte van de plaat is 15mm.

Opties en toebehoren:

  • Ladderdrager/cabinebescherming,
  • Tussenrongen
  • Inrijbeveiliging
  • Kabels voor achterklep
  • Spatschermen
  • Ladderdrager achter

Prijslijst/Afmetingen per automerk en type: